הלנת שכר לעובדים כתוצאה מחברה בתהליכי פירוק

מערכת שורש  כ אדר, תשעח  3/7/2018

הלנת שכר היא מצב בו שכרו של עובד אינו מועבר אליו בזמן המקובל הנקבע בחוזה ההעסקה בינו לבין מקום העבודה
.......................

הלנת שכר היא מצב בו שכרו של עובד אינו מועבר אליו בזמן המקובל הנקבע בחוזה ההעסקה בינו לבין מקום העבודה. במקרים של פירוק או פשיטת רגל של חברה, נוצרים פעמים רבות מצבים של הלנת שכר, שכן במצבים אלו לרוב לחברה הנכנסת לפירוק אין משאבים זמינים ונזילים מהם תוכל לשלם מיד לעובדים את השכר שטרם שולם להם, כמו גם פיצויי פיטורים ושאר תשלומים להם זכאים העובדים. זכויותיהם של העובדים במקרים אלו מעוגנות בחוק ומכתיבות את דרכי הפעולה המתבקשות מבחינתם. במקרים רבים עובדים שנעזרו בשרותיו של עו"ד דיני עבודה מנוסה, זכו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע להם כחוק. מהן דרכי פעולה אלו וכיצד ניתן להבטיח כי תקבלו את הכסף המגיע לכם במידה ומקום העבודה בו אתם מועסקים נכנס למצב של פירוק או פשיטת רגל?

זכויות העובד לפיצוי במצב של פירוק / פשיטת רגל
כאמור, במסגרתזכויות העובד בחוקי העבודה במדינת ישראל קיימת התייחסות למצב הספציפי בו מקום העבודה של העובד נכנס למצב של פירוק או פשיטת רגל. במקרים אלו מקבלים העובדים זכות ראשונים לקבלת פיצויי הלנת שכר, כמו גם לקבלת תשלומים נוספים כדוגמת פיצויי פיטורים המגיעים להם על פי חוק. זכות זו נותנת לעובדים עדיפות על פני נושים אחרים של אותה חברה, ובמצבים אלו לרוב ישנם נושים רבים המעוניינים כולם לקבל את כספם כמה שיותר מהר...

למרות זכות הראשונים המעוגנת בחוק, במקרים רבים ההליך המשפטי נגרר לאורך זמן וגם העובדים אינם מקבלים את כספם במשך תקופה ארוכה. במקרים אלו זכאים העובדים לפנות למוסד לביטוח לאומי במטרה לקבל מגוף זה את התשלומים המגיעים להם.

הן במקרה של פניה לביטוח לאומי והן במקרה של הגשת תביעת חוב כנגד מקום העבודה במטרה לקבל פיצויי הלנת שכר, פיצויי פיטורים וכו', נדרשים לרוב העובדים להוכיח יחסי עבודה עם מקום עבודתם, כלומר- להוכיח כי הועסקו במקום זה כעובדים שכירים, ולא כעובדים עצמאיים או פרילנסרים. הוכחה זו אינה אמורה להיות מסובכת במיוחד, אך לרוב גם אינה טריוויאלית. לכן, במקרים רבים מסוג זה מועבר הטיפול בתביעה לידיו של עו"ד דיני עבודה מנוסה, אשר יידע להגיש את ההוכחות הנחוצות ולטפל במקרה באופן יעיל ומהיר יחסית.